21 april 2013

Från Bäckefors till .......

Jag föddes för 63 år sedan ….. i Bäckefors, mitt i Dalsland. Det var många missionärer som inspirerade mig som tonåring, att bli missionär. Som 15åring sa jag JA till att gå ut med de Goda nyheterna till onådda folk. Mycket spännande och fortfarande kallar Gud oss att nå in i nya områden.

Idag mötte vi en kvinna som kommer från Ubon. Hon strålade av glädje när vi berättade att vi flyttar dit i oktober. Gud kallar många just nu att --- dra österut.. till Isaan.

                                 
Jag är ingen stor Facebok-are, men …… tar några minuter varje dag och kollar läget. Jag läste häromdagen en kommentar till en EFK missionär. Goda ord ….. även till andra kan man suga på och uppmuntras av:

Det är underbart att leva intensivt, ha fullt upp och veta att man är på rätt plats. Vare sig det är kämpigt eller går på räls, så vet man, eller hur? Då blir rynkor och volanger av mindre betydelse. Man ser dem inte eftersom de är inte viktiga. Man har ju fullt upp med att leva. Jag gissar att detta är en tid av omställning för er familj, och då ser man saker med andra ögon, man omvärderar. Åren utomlands har gett erfarenheter och visdom och möjlighet att se er tidigare tillvaro ur ett nytt perspektiv. Du kommer alltid att vara en vacker och levande person, med eller utan rynkor, som sätter ett avtryck på omgivningen. Men det vet du väl?! KRAM från oss i Lkpg.

Dagligen möter vi många människor och betjänar dem på olika sätt. Bland annat har Pastor Sushil T. från Delhi varit har i 3 dagar. Uppmuntrande att vara med de Indiska bröderna. De är verkligen kreativa går framåt och sätter avtryck.
Sushil är nu på en konferens för att nå muslimer med evangelium.

Tack kära ni som Gratulerat mig på min födelsedag. Inte behöver man lida av folksjukdomen: Ensamhet, när man är med i missions arbete. Tänk va massa helt underbara medmänniskor man har mött och möter. Undrar hur många jag har mött sedan jag först kom till världen och mötte barnmorskan Anna-Cecilia i Bäckefors. Till veckan skall Anna och jag på missionärsmöte i Bangkok. Där kommer bl.a. Ubonarbetet att planeras. Ingvar