09 augusti 2013

Ändå vill jag jubla och ...

Idag åkte jag till Bilprovningen i Stenungsund för att få OK på ljuset på vår bil. Jag hade försökt att fixa det och jag åkte med en bön; "Gud låt den gå igenom". Men ack ack ack vänstra ljuset fram var fortfarande inte OK. Behöver ordnas inom 30 dagar.

På vägen hem satt jag i bilen och konstigt .... det började sjunga inom mig:  ....yet I will rejoice in the Lord..."
(....men jag vill jubla i Herren och glädja mig) Baserad på Hab 3:18

Omständigheterna ville ta över makten/kontrollen, men tonen från himlen var starkare. Jag satt där i bilen och körde hem med denna sång som sjöng inom mig. Jag måste nu fixa mer och med en ny bön åka till bilprovningen.
Tack Jesus att du är större än vår gamla bil och vi kan jubla och sjunga trots ..... trots... trots. . Ingvar