19 oktober 2013

Årstider

Nu är den på plats igen. Trädet med de olika årstiderna. Våren med  nya små musöron till löv och blommande kvistar. Sommar med full grönska. Hösten med frukt och vissnade löv som faller, ochså vintern med sina bara grenar och fallande snöflingor.
I nästan 35 år har vi haft väggbonaden, ett tryck på bomulls tyg hängande på väggen över sänggaveln.
Många gånger har jag mediterat på vad årstiderna symboliserar, ofta tider i mitt eget liv. Det har funnits tider när jag kämpat mot att det måste finnas en vinter, med nakna kalla grenar. Och jag har bett att Gud skulle tillåta mig att inte behöva uppleva vinter med kyla och nakenhet :-) Han svarade inte på den bönen. Nu är trädet på plats igen i vårt nya hem i Ubon. Och vi ber om en tid av mycket frukt för Guds Rike.
Kram
Anna