02 november 2013

Mötte 2 nya Baby-församlingar.

I går hade jag en fantastisk dag i 2 nya församlingar 20-40 km utanför Ubon. Den första var bara en 2 månader gammal husgrupp. Wilowan som är ledare säger: "Jag kommer alltid att plantera nya församlingar". Och man ser lång väg att hon stortivs tillsammans med sina "nyfödda får". Wilowan är en sann  "barnmorska" som ständigt ser "förlossningar" omkring sig.

Igår hade Wilowan sammankallat 10-12 från Ubon för att be för hennes lilla landsbygds stad. Hon kallade det  "Breakthrough prayers". Och vi bad. Men ...... mitt i allt kändes det rätt att be för Wilowan och utlysa hemgruppen som församling.   
 
 
 
På eftermiddagen hade vi ett möte i en annan församling 20 km bort.  Detta var en byförsamling som inte hade någon ledare på plats.  Pastor David och Nang åker dit en gång i veckan.

 
Varje dag möter jag nu människor som ropar efter hjälp i stan och utanför. Woow.... jag behöver mer än någonsin Guds hjälp och er hjälp.

I går återvände jag till Ubon med en bön att se 2 Nationella Pionjär Arbetare som kan ge andlig mat till dessa "nyfödda". 

Nu sitter jag på bussen till Chiang Mai. Känns svårt att lämna Ubon, men i morgon är det ett viktigt möte i Chiang Mai. Tree of Life skall:
a) ha en tacksägelse gudstjänst för ett 60 tal som jobbat med Tree of Life de sista åren i Chiang Mai.
b) lämna över staffetpinnen till de lokala församlingarna I stan.
c) och så skall ett nytt "träd" planteras i Ubon.  Hur det i detalj skall se ut, är inte klart. Men behovet finns, även mycket mer än i Chiang Mai.

Bed för Anna i morgon eftermiddag  klockan 17:00 (Thaitid). Det är känslomässigt att säga hej då, men också glädjande att överlämna staffetpinnen till församlingar och individer samtidigt som många i Ubon ropar efter hjälp.  Ha en god helg.  
Fantasiskt att kunna sitta i en bussen och skriva till er. Ingvar