15 november 2013

Pionjärarbete .... spännande liv

Att följa Jesus in i nya områden ...... det är spännande. Efter 40 år i mission kan man tycka att man borde kunna jobbet, men ständigt blir man påmind att Jesus-livet är ingen kopieringsmaskin. Gång på gång ser vi Guds hand, ibland bara ett finger att Gud gör nya saker. Anna skrev på FB för ett par dagar sedan:

Jag är förvånad över den stora öppenhet som finns här i Ubon. Idag när vi sökte efter en plats för ett Tree of Life seminarie, började restaurang/konferensrums ägaren omedelbart att fråga om vilken kyrka hon kunde gå till. Herre vi vill ha fler skördearbetare. Fälten är väldig mogna.
Vi satt där och ..... bara såg Gud tala till henne och kalla henne in i sitt rike. Jag skall inte gå in i någon teologisk presentation, men nog önskar man av hela sitt hjärta att följande 3 skall fungera i 100% harmoni.
  • Tron på Gud
  • Tron på Guds rike
  • Tron på församlingen.
Jag önskar och jobbar för att det inte skall finnas några murar mellan dessa 3 tros-områden, så att alla som söker Gud trivs i församlingen.

Om 1½ timma tar mitt visum slut och jag måste i morgon åka till Laos för att på måndag hämta upp mitt nya Thai visum. Det har legat klart några veckor, men .... nu skall jag hämta upp det.
I morgon har Anna första Tree Of Life samlingen har i Ubon. Intresset har varit så stor att de har begränsat deltagarantalet.
Gud... vad skall du göra i morgon? Vi vill följa dig och lova dig för allt du gör utan oss och genom oss. Ingvar