16 mars 2014

Daglig färskt bröd.

I bönen Fader Vår ber vi:  "Ge oss idag vårt bröd för dagen"
Denna mening har ringt i mig de sista dagarna. Gud har ny daglig färsk mat för mig. Just här i Ubon finns det daglig färsk andlig mat.
Idag mitt i predikan när vi läste Uppenbarelseboken  3:20 stod det fram tydligt och klart att Jesus står där och väntar på att vi skall öppna så ..... han kan komma in och .... hålla måltid med mig... och jag med Jesus.

När vi arbetade i Frankrike och Belgien för många år sedan..... gick vi ut varje morgon och köpte ny färskt bröd. Det var gott.
I Pakistan och i norra Indien finns det härlig färsk Nan och Chapati. De är så fantastisk goda.

Tack Gud... du har färskt daglig mat för mig också i Ubon .... denna vecka. Inte bara för mig... utan för oss tillsammans. Ingvar