29 mars 2014

GRATTIS Christopher på din 60-års dag

Jag skrev på din FB i morse: Be Blessed Beloved Brother from heaven...... today on your Birthday and everyday. And.... you are a Blessing for many. And .... we bless you too from Asia: GRATTIS.

Anna skrev: I am so grateful for your life and testimony. Have a wonderful birthday!.... and many birthdays ahead. And yes: Keep being who you are even after 60.
Uppskattar dig och Britta mycket sedan vi möttes första gången i Sverige 1978 eller 1979. Jag var med Ulf E. på 80 talet på en Kina Restaurang i Gulshan, Dhaka när han framförde hälsning från dig till din far. Jag fick vara vittne där vid dörren i Gulshan, Dhaka när du (också på 80 talet) ringde på hos din pappa. Detta var en av de mest spännande händelserna jag varit med om. Skulle han kännas vi dig eller......? Men han öppnad dörren och öppnade hjärtat så du kunde ge honom en go kram. I boken "Från Jihad till Jesus" skriver du.
 

Uppskattar att Swapon tog sig tid och gick dit. 
Tack för allt ni gjorde för våra barn när de studerade i USA.

Christopher du har redan gjort mycket, men ... min tes är:  "Mellan 60-80 kan vi göra mer i Guds Rike än mellan 40-60. Därför att då är vi svagare och ... Gud kan bli ännu större".
Jag skall fråga dig (God willing) när du fyller 80 om denna tes är rätt eller inte.
Stort GRATTIS från Österns länder genom Ingvar