17 maj 2014

Ett påstående om åren 60-80

En person påstod att han såg mer hända runt sig mellan 60-80 än mellan 40-60. Jag har funderat på det påståendet. Om det är sant att vår egen styrka är det största hindret i Guds rikes tillväxt, så .... måste det vara sant att:

Jag kan göra mer i Guds Rike när jag är mellan 60-80 än mellan 40-60,
1) ..... för då är jag svagare. Och Gud kan vara starkare.
2) ..... för då behöver jag samarbeta och träna andra. Och andra kan vara starkare.  
Häromdagen såg jag denna videon 2,35 minuter lång:
https://www.youtube.com/watch?v=ctRoJaHu0z0 
Den handlar om att vara Multipliers eller att vara Diminishers.

I Guds rike finns det sanningar som vi har svårt att fatta. Det finns paradoxer som vi inte förstår. Jag fattar inte heller hur dessa ord jag nu skriver kommer kan hamna framför dig. Och att du kan kolla samma video 1000 mil bort.  

Men jag skriver ändå och tror att Gud skall välsigna dig. Ingvar