11 maj 2014

Samtal ....... som inspirerar

I torsdags åkte jag till Bangkok för att möta Victor & Solevi J. Trevligt att möta dem 3 timmar och samtala om hur vi snabbare kan plantera nya församlingar. Timmarna blev mycket givande. På nattbussen hem till Ubon reflekterade jag över allt vi hann samtala om. Flera saker om församlingsgrundande blev tydligare för mig:

1. Att få tag på rätta metoden/strategin kan hjälpa, men .....
2. Att ha kunskaper och erfarenheter hjälper, men detta måste komma i rätt förhållande till att det är Guds rike vi bygger. Inte vårt. Och ..... Guds ord är inte till för att bevisa att jag har rätt.

Det viktigaste är:
3. Att det är Gud som bygger sin församling. Han kan beröra andra som han berört mig. Han talar till andra som han talar till mig. Vi alla som väljer att följa Jesus har samma löften. Även för de nya, de svaga och ...... de som är fattiga.

Guds ord och löften gäller inte bara oss "mogna" ledare. De har också fått en hjälpare, en advokat och 1000 tals löften.

Trevligt och inspirerande att möta andra som ser upp till de nykristna. Ingvar