12 augusti 2014

Transportsträckor .... är viktiga

Under mitt liv har jag upptäckt att Transportsträckor är viktigare än man tror. På vägen eller på en station/flygplats är det värdefult att:

1. Tacka & Utvärdera. Vad har jag varit med om? Vi ser nu (på Don Muang Airport i Bangkok) tillbaka på en bra sommar i Sverige. Vi fick mycket vila och om-koppling. 
2. Be & Planera. Vad ligger framför? Förbereder oss på att landa i Ubon. Mycket är på gång omedelbart.
3. Koppla av. När vi satt och väntade på Schipols (Amsterdams) flygplats och nu här på Don Muang (Bangkok) förundras jag av Guds stora skapelse. Alla underbara människor. Överallt blir vår jord mer och mer mångkulturell. Och i denna "transport-värld", följer alla reglerna och "sköter sig". För en del är Målet: Att resa, men för oss är Resan; Att nå målet.      

Transportsträckor är inget "nödvändigt ont". De är bra att ha. Också för att få tid att be för länder och folk. Idag speciellt be för Drottningen som fyller 82 och att hela Thailand idag firar MORS dag.

Och även på väg kan man möta både Gud och människor, som Paulus på Damskusvägen då han mötte Jesus och fick sitt livs uppdrag. 


Nu för tiden är man inte onåddbar när man reser. Jag skall nu lägga in denna bloggen från Gate 44 på en av världens äldsta civila flygplater: DMK.  Ingvar