03 september 2014

Himmel på jorden när vi är överens med Gud.


Den här veckan undervisar jag på DTS, YWAM Ubon. En härlig grupp människor. Igår mitt under min lektion om: Kraften i Förlåtelsen, som jag har undervisat många gånger i många länder, såg jag plötsligt en ny sanning bakom helanden, mirakler, restaurering av kropp, själ och ande, inte minst helande av relationer, när vi väljer att förlåta andra.  
Plötsligt såg jag så klart och enkelt att jag inte kan förstå varför jag inte har sett sambandet tidigare: När vi beslutar oss för att förlåta en person som sårat oss kommer vi faktiskt överens med himmelen. Vi samtycker med Guds Ord och då händer något mellan oss och i oss, som vi inte själva kan "fixa".

”Och förlåt oss våra synder, ty också vi förlåter var och en som står i skuld till oss Lukas 11: 4 ”…och förlåt varandra liksom Gud i Kristus har förlåtet er” '"Ef. 4:32. Detta är vår Guds vilja. 
Vi kommer då överens med Fadern, kommer i linje med honom och underordnar oss Hans vilja. Och kraften i hans nåd blir frigjord. Vi får en öppen himmel. Fantastiskt.  

Jag visste att Pappa Gud är glada när vi lyder. Han är inte bara nöjd, Han jublar. När vi är överens med honom och förlåter varandra kommer våra mänskliga förhållanden i vår vardaglig också i linje med himmelen. Det här är oerhört spännande.
Kram Anna