11 december 2014

Frukten faller oss i händerna

Vi har bett över en ''community mall'' säkert ett halvår. Igår gick vi dit med en Thai vän för att kolla  läget om vi kunde hyra ute scenen för kristna artister under 3 kvällar i februari.
När de hörde ordet Kristna, så kom alla frågor. Plötsligt satt vi där med tre stycken som ville veta mer och hade någon gång under livet haft längre eller kortare  kontakt med kyrka eller något kristet och som nu uttryckte önskan om att komma nära Gud igen.
Vi avslutade vårt ärende. Så kom nästa grupp försäljnings chefer och säger: Var är ni kristna någonstans? Det är ju här ni skulle vara och berätta och sjunga om Julen den 25e. Mitt i samhället. Där folket är.

Ropet drabbade mig: Var är ni kristna? Det är ju här ni ska vara!
Vi gick vidare till en annat cafe /restaurang företag för att kolla in ett rum vi skulle vilja hyra för undervisning och förbön under samma event. Vi beställde kaffe med tilltugg och ägaren kommer fram och ber att få sitta ner med oss. '' Jag betalar fikat, säger hon, jag växte upp hos katolska nunnor, idag är jag en framgångsrik business kvinna. Jag vill gärna visa min tacksamhet till er kristna för vad ni gett under 10 år av mitt liv. Nämn mitt namn när ni kommer, så ska ni få mycket rabatt.''
Vi pratade med henne om Gud som älskar henne etc.
Igår åkte vi hem förundrade över Gud och människors favör.

Kram
Anna