27 mars 2015

Oh vad jag älskar KORSET!

Oh vad jag älskar KORSET!

Allt vad Jesus gjort för oss på Golgata! Vad kan vara mer radikalt. Därför kan det reta ihjäl de religiösa systemen. Det utmanar vår ljummet. Det ropar ut på bergets topp:Det är fullbordat.
HOPP till en trasig värld.
Han blev till ett slakt offer. Vår synd är FÖRLÅTEN.
All vår skuld lades på Honom.
Vårt främlingsskap och utanförskap är överbryggat med NÅDEN och ACCEPTANSEN :
Han kallar oss sina BARN. Och Gud är vår FAR.
Han HELADE våra sår.
Han bar våra sjukdomar.
Han tog på sig våra smärtor.
Han tvättar bort all vår skam.
Han byter sorg till glädje.
Han förbinder krossade hjärtan.
Han ger oss FRID.
Detta underbara är tillgängligt för oss GRATIS.  

Idag har jag pratat med några av mina får som tidigare levde i fångenskap av sina fobier, förkastelser, själslig tortyr eller skam. Utan Korset hade de varit kvar i sitt elände. Idag kan de ge vidare vad Jesus har gett dem. De var offer men Jesus slaktades för dem, och har förbundit deras sår.

Jag vet att alla inte blir helade, eller friska mentalt i ett nu.
Men vi måste förstå att på korset har priset för allt detta redan betalts med Jesu eget blod.
Det är fullbordat.
Kram
Anna