16 augusti 2015

Helgerna .... speciellt intensiva för oss.

I fredags åkte Taiwan Teamet. De har verkligen välsignat Ubon. Hoppas på många fler liknande team som kommer bredvid de nationella och .... välsignar dem. De var inte här för att visa upp sin "grej" utan för att uppmuntra och hjälpa de nationella. Toppen.
Så hade vi pastors bönen på fredag. Uppmuntrande att mötas varje månad och be tillsammansm från olika samanhang.



På Lördag hade vi vår  3e Styrelsemöte. (2 ggr per år). Det känns mycket gott att bygga upp Guds Rike här också med Good Governence. En god beslutsfattning. 

Vi uppskattar Peter Runegrunds delaktighet i arbetet här.

Idag hade vi Gudstjänser på olika ställen i och utanför stan. Anna och Lampuang hade en extra uppmuntrans resa till Villowan i Bumeleang.     
                                      
                    
I kväll lyssnade jag till en Gudstjänst från Hållö via SVT.

Det var 1967 utanför Hållö som morfar Sven omkom i en storm. När jag ser via SVT ut över havet från Hållö ... talar mycket till mig och jag ser framemot en dag att få möta min Svärfar. Där hemma hos Herren.
Nu väntar en ny vecka. Vi börjar redan nu denna månad planera för 2016.
  • Gud kallar: GÅ.
  • Gud öppnar massa dörrar.
  • Vi är mycket tacksamma för era förböner och ert ekonomiska stöd.
  • Vad ligger på Guds Hjärta för 2016? 
Ingvar