31 december 2015

Ska År 2016 bli ett år då vi låter barnen visa vägen

Vi önskar er alla

ett Underbart Nytt År 2016

Det är första gången vi firar nyår borta från varandra.
Ingvar i Ubon och jag i Chiang Mai. Omständigheter som vi inte kunde råda över.
Men jag ber att varje syfte och plan i himlen för denna tid ska ske.
 Gud låt Din vilje ske! 
Jesus sa att det alltid finns en skörd. Men vi upplever att vi står inför 
en mycket stor skördetid.
 Jesus sa att vi skulle be för arbetare till skörden. Det håller vi med om.
 Be med oss för villiga arbetare.
I Ubon behöver vi både de som skördar och de som lärjunga-tränar. 
  Det behövs tålamod och ödmjukhet och en massa offer vilja. Bebisar kan inte ta hand om sig själva.
Jag är i Chiang Mai just nu och min bön för denna norra delen av Thailand är att de ska bli villiga att dela med sig av all den godhet de har fått av Gud, till resten av nationen. Här är kyrkor i nästan alla kvarter. Hundratals kristna barnhem. Och kanske tusentals kristna organisationer och stiftelser.
Jämfört med Norra delen är Isaan en öken.
Vi vill se en rörelse av både människor och Guds härlighet spridas ut härifrån.
Idag berättade man för mig att det är barnen i Chiang Mai som är hungriga för Gud.
 I Ubon ser vi att det är barnen som inbjuder Jesus in i sina byar.
Låt år 2016 bli ett år då vi låter barnen visa vägen för oss vuxna in i Guds Rike.

Julfirande 2015