22 februari 2016

Barnen går före....

För mindre än en vecka sedan var jag med vårt team ut till Baan Chi Thuan. Vi bad för en man som varit förlamad i 6 år efter en olycka. Bland annat fick vi reda på att han ingått blodsförbund med några gamla vänner och vi upplevde att detta fortfarande var en hinder för frihet.

Under och tecken ska följa eller hur? Javisst, men här i Thailand har jag sett väldigt lite av fysiska under. I Indien och Bangladesh var det vardagsmat.
Idag fick jag reda på att sedan dess har han tagit sig ur sängen själv utan hjälp. Sist vi såg honom var hans ben förtvinade.

Vi bad också för en tjej på 12 år som ville bli frälst(mamman och lillebror hade redan blivit frälsta för några veckor sedan). Idag hörde jag att denna tjej berättade om Jesus för sin mormor. Idag ringde hon till khun Nang och sa: Du måste komma och hjälpa mig för mormor vill lära känna min Jesus. Hennes mamma hade berättat för sin äldsta dotter som också tog emot Jesus.

Alla veckor är inte som ett enda party, men förra veckan kändes som sådan.
Tack för att ni ber för oss! Skörden är mogen men arbetarna få.  Vi ber att Thai ska drabbas av kärlek till Isaan, den region som alla har förbannat. Hur många gånger har vi inte sett att Gud utväljer det svaga, det förkastade det som för världen inte är något. Det är därför vi ser Guds kärlek på ett speciellt sätt röra vid folket i Isaan.
Kram Anna