17 mars 2016

Ligga rätt i tiden .... vågar vi det?

Idag stannade vår väggklocka som jag ärvt från min pappa, som ärvde den från min farfar.
Så fort jag upptäckte att klockan stannat .... var jag inte sen att dra upp den. För oss missions arbetare är det A & O att va ... rätt i tiden. Att komma med den gamla-goda-tiden funkar inte. Inte heller att allt skall bli så bra i framtiden ... en vacker dag.


Det är en utmaning att leva i nuet. Speciellt därför att här och nu krockar många kulturer och tider. Omvärden kommer så nära ... här hemma och man kan samtidigt va uppkopplad ... med hela världen. Allt detta På-gott-och-på-ont".

För att då ha läget under kontroll är det lätt att tro; Bara jag kan bygga en stark låda kan jag kan kontrollera och styra själv, blir allt bra. 

Men att trycka in allt i lådor funkar inte.
Gud rike är så mycket större. När vi är uppdaterade och lever i rätt tid här och nu upplever vi att Guds Rike fungerar ju perfekt även här idag. Himmelen är Öppen just nu... över mig.
Ingvar