12 oktober 2016

My Track Record


                                                       
Det är viktigt att aldrig glömma att min Track Record (for good or for bad) kommer att tala hela livet. Även om jag inte tänker söka ett toppjobb i ett företag, kyrka, förening eller i politiken så skall vi aldrig tro att saker och ting som sagts och som gjorts i stridens hetta, som ett skämt eller i ensamhet kommer att tiga tyst.

Man kan försöka att rätta till sin Track Record med pengar (=mutor), försöker deleta hårddiskar, skylla på andra, starta om eller försöka springa ifrån verkligheten. Men dessa ”knep” kommer också in på min Track Record.
  • I ”världen” är det lätt att bli antingen ärad, eller halshuggen. Och ”världen” älskar att ”jaga” kärleksaffärer, pengar och alkohol/droger.
  • I Guds Rike finns en ”högre” väg som vi kan följa. 

När vi blir Jesu lärjungar så:
a) Får Gud ären för allt bra vi gjort’’
b) Och det finns en väg för allt som gått sönder: Den vägen innehåller omvändelse, ödmjukhet, förlåtelse, upprättelse och nåd.

Mycket kan sägas i ämnet My Track Record. Jag älskar orden i Jes 26:12

Många fler än vad  jag tror läser noga min Track Record ... även här i Ubon-Pakse. Ingvar