20 april 2017

...du såg mig.

 
Jag möter varje dag många människor ”from all walks of life”.  Igår mötte jag bland andra Kalle (inte hans riktiga namn) som driver ett företag. Jag visste att Kalle har massa jobb och stort ansvar på sina axlar, så jag önskade bara ett kort samtal.

Vi möttes på hans företag. Kalle var glad och trevlig, han såg mig och satt sig ner i lugn och ro. Han ville gärna höra vad jag hade på mitt hjärta.

Vi kan lätt fokusera på sakfrågor och hur skall jobbet effektiviseras. Vi tror att tid är pengar och vi kan se människor som problem, som hinder.

I morse vaknade jag och ordet ringde i mig. Kalle såg mig!

Tyvärr kan vi som jobbar med människor bränna ut oss på deras behov. Vi kan också leva i vår egen värld så vi varker hör eller ser andra. Snälla du. Om du upplever att jag inte ser dig eller hör dig uppskattar jag mycket att du frågar mig: Ser du mig?

Min bön idag att ha många värdefulla Gudsmöten och människomöten. Att se Gud oc h människor som de är.  

Kalle, du såg mig och hörde mig igår. Du var en stor förebild för mig. Ingvar