26 april 2017

För dig ........ och för mig.

Jag vaknade en tidig morgon, gick på toan och .... kunde inte somna om. Tankarna skenade iväg och växte till oro. Hur skall det gå med ++++? Kunde inte sova. Jag öppnade bibeln och läste:
Guds Ord fungerade, det blev lugnt där inne och jag somnade gott igen.

Tacksam den dagen att Guds Ord gäller för mig och ger mig kraft. Men så började orden före också tala: Jag tackar min Gud var gång jag tänker på er. I alla mina böner för er alla ber jag alltid med glädje, eftersom ni har varit med i arbetet för evangeliet från första dagen ända till nu. Och versen efter: Det är inte mer än rätt att jag tänker så om er alla, för jag har er i mitt hjärta.

Woow, det kanske är ofta som vi tar till oss själva det som egentligen är menat för andra. Men Gud är nådig och han ger mig också det jag behöver ... mitt i min situation. "Tack Jesus, du fyller på, på alla livets områden både för andra .....och för mig". Ingvar