03 juli 2017

Pulsera med folket ... är det bästa.

Med åren uppskattar jag mer och mer att pulsera med folket .... där ute. Både här i Sverige och på missionsfältet. Som ny missionär fastnar man tyvärr alltför lätt på en kontorsstol.... där inne. För några år sedan "skämtade" Anna med mig och sa: "Du har fått klister på din stol på kontoret"! Ändå tyckte jag att jag var mycket .... där ute.  
                                          
Den enda sättet, som jag ser det, att överleva som missionär är att pulsera med fotfolket och bli uppmuntra mitt bland folket både i Sverige och i Asien. 
Gud talade med Jeremia (kap 18) och sa: "Stå upp och gå ner till Krukmakarens hus. Där skall jag låta dig höra mina ord". Där nere som "....leran misslyckades..." där sa Herren: "Se, som leran är i krukmakarens hand så är ni...." I Guds rike är vi alla lika. Vi är bröder och systrar. I Guds rike finns ingen Elit. 

Jag hör Guds tilltal: "Som folk uppmuntrar dig, så skall du uppmuntra dem... mitt i församlingarna och mitt i samhället". Tack för helgerna och tack för veckodagar. Ingvar