22 september 2017

För barnens skull, låt rätten flöda.

Sömnen infinner sig inte. Klockan är nästan 02 och Ingvar gick precis för att försöka somna igen.
Jag vet att vi är här i Isaan för att det ligger i Fars intresse. Men jag måste säga att jag frågar allt oftare, och hur tar vi oss igenom detta nu då?  Det har blivit mycket 'övertid' det sista. Att vår ledargrupp har vaknat upp för att det är väldigt bra att inte bära de stora och kniviga frågorna ensamma, känns bra. Att andra ledare kommer och säger: Jag är så tacksam för att det finns ett nätverk av människor, organisationer och församlingar: ''Då behöver man ju inte känna sig så ensam, vi kan ju faktiskt räcka ut våra händer till varandra och hjälpas åt.'' Det stämmer så bra med den vision vi har för Isaan. Ett 'nät' håller på att formas och det växer, allt eftersom man litar mer och mer på varandra. Murar oss emellan rivs...... jag något gott håller på att ske.
                

Så är det barnen. Ikväll har Child Safe teamet varit iväg i ett akut ärende. Det de förmedlade när de kom hem nära midnatt var sådant man helst inte vill höra (adrenalinet är i topp på oss båda, jag hör att Ingvar inte sover heller). Imorgon blir det akut samråd och vi måste kalla in förstärkning och rådgivare och vi behöver mycket visdom. För barnens skull.... må rätten flöda. Vi känner oss som lejonhonor som ryter för sina ungar.

Tack till er som står med oss ekonomiskt och i omtanke och förböner.
Kram
Anna