06 oktober 2017

...inga gränser vad Gud kan göra.....

Igår morse åkte jag med buss här i Isaan mer än 40 mil längst Mekong floden. Jag är nu 3 dagar med 280 andra som också arbetar på andra sidan floden. (80 är barn) Av säkerhetskäl har vi alla signerat att vi inte skall ta några kort, inte talar om vem som deltar och inte berättar vad som sägs. Så ….. då repekterar jag detta. Anna kan tyvärr inte va med iår.     
                                                          
På vägen hit uppmuntrades jag av att läste i Lennarth Hambres bok om Ledarskapets Hantverk. Mycket bra, praktisk och jordnär bok om ledarskap. Läs den. 
Lennart staplar verkligen inte upp slående ledarordspråk utan han har satt in ledarskapet i hans dagliga liv, i hans verklighet. Jag gillar hans learning experiance som ledare också när det gäller hans Inservice Training och Inservice Rest. Måste säga det inspirerar mig ..... här i Isaan och i Laos.  
                                     
Och på söndag är jag i en lokal kyrka här i Udon Thani innan jag på eftermiddagen tar bussen 40 mil mot söder hem till Ubon.

Jag sätter in Lennarths ord i min verklighet och vågar be: Tack Gud att det inte finns några gränser för vad du kan göra .... längst denna gräns. Ber vi skall bli fler och fler som står till Ditt förfogande.... på båda sidor av denna flod. Amen 
Ingvar