02 september 2018

Rehobot

Att som missionär pulsera med i församlingslivet både här i Sverige och i Ubon-Pakse … det är livsviktigt. Att känna Guds hjärteslag mitt i församlingen och mitt i samhället, vilken förmån. 
Jag möter 3 typer av kristna:

1. De som är utslitna i en hektisk värld. De kommer till kyrkan för att koppla av. De vill inte ha mer jobb, men behöver ett Guds vidrörande, för att orka vidare.

2. De som är urtråkade i en ensam värld. Ensamheten i Sverige är en stor folksjukdom. De kommer till kyrkan för att bli engagerade. Vill tjäna Gud och människor.

3. De som älskar Jesus, men inte hittar in i en församlingen. Vi möter den gruppen både i Asien och i Sverige. Och den ligger ”tungt” på våra hjärta. Min bön är att dessa älskade syskon skall känna församlingen lika öppen och välkomnande som Jesus själv. Gud låt alla församlingar uppleva:  Rehoboth (HebrewרְחוֹבוֹתReḥovot; lit. broad places. 
                Nu har HERREN gett oss utrymme, 
                     så att vi kan växa här i landet.
                                                         1 Mos 26:22.

Vi besöker denna hösten (upp till 2 okt) helt underbara hem, individer, Second Hand och församlingar i Sverige och känner oss mycket välkomnade. Idag åkte jag båt till Elim på Dyrön.

                                          Älska Jesus och älska Församlingen.
Ingvar