24 november 2018

Hands On

                                     
Spännande att vara "Hands on". Att själv få vara mitt i Guds Rikes centrum. Men det ju inte mina "Hands On" som är det viktigaste:

Först      är alltid att vi tillåter Gud mäktiga Hand få plats att handla.
Sedan    stärker vi andras svaga händer. 
Så          ställer vi våra händer till förfogande. Jag gör vad jag kan. 

Bönen i Psaltaren 90:17 har ringt i mig: ".... och låt Herren vår Guds ljuvlighet vila över oss. Ge oss framgång med våra händers verk, ja, ge framgång åt våra händers verk".
Vänner från Ö-vik ber för pionjärarbetare från Prachuap till Ubon stad.

Många gånger här i Ubon-Pakse förstår vi att människor ropar ut i sin nöd därute: 
                                                        Gud hjälp mig !
                                     Gud talar och handlar direkt till dem.
                                 Gud kallar mig och dig att gå ut till dem.
 
Hälsningar från Anna i Pakse och Ingvar(Fred ) i Ubon