24 oktober 2020

Dag 12 av 14 karantärsdagar i Bangkok.

Jag är nu på dag 12 på min 14 dagars karantän här i Bangkok. Thailand jobbar hårt på att inte få in någon smitta i landet. Ända sedan jag gick på planet i Köpenhamn fram tills på tisdag förmiddag är jag 100% kontrollerad av personal som bär 100% skyddsutrusting. På tisdag blir jag fri och kan gå ut i samhället. Då flyger jag hem till Anna i Ubon.

Att sitta ensam 14 dagar på ett rum är inte min grej. Jag mår mycket bra. Har mat och allt jag behöver. Får de sista dagarna gå ut i en liten trädgård 30 minuter per dag, under uppsikt av mycket välskyddad vakter.


Det jobbiga dessa 14 dagar har varit att jag inte kunnat hjälpa Anna och de andra i Ubon. De har mycket att göra.

Jag använder nu tiden på rum 621 med att skriva, om utvecklingen av projekten och Mitt vittnesbörd ... så här långt.

                      

           

Tack för förbön. I will make it.

Ha en bra helg. Ingvar (Fred)