09 november 2021

Jag vill göra något men .....

…. det finns hinder som :              

1. Jag har Bagage. Vad som hänt och olika typer av misslyckanden vill ta makten över oss. Men Jesus har lösningen: "Kasta gamla bördor på mig". "Kasta ut på djupt vatten".

2. Jag behöver mer utbildning. Men ….. mycket inom mission är In-Service-Training. När vi vandrar med Jesus i vardagens i pionjärarbete som säger Jesus: "Kom till mig och lär av mig." 

3. Mina praktiska omständigheter är tuffa. Underhåll, hälsan, vad skall jag göra, barnens skolgång etc. Men ... Guds ljus är starkare än våra mörka omständigheter.

4. Vilken Missionsstrategi är bäst? Det finns många sätt att jobba. Under Covid 19 tider måsta nu många RESET. Jesus har en bra plan som passar 2021. 

A.   Rese-missionärer behövs men ….. det är inte så lätt att resa som under de sista 40 åren. Vi kan resa men behöver större marginaler både i tid och pengar.  

B.   Husförsamlingar behövs, men …. under dessa 18 månaderna har Covid-fruktan hos byfolken varit större än hos stadsborna. Många trivs bättre att mötas i större lokaler, där man kan hålla avstånd.

5.  Vilket Visum kan jag få? Anna och jag tackar Gud att vi i måndags fick vårt nya 1 års missionärsvisum. Vi tackar Gud för denna: "bästa typen av visum" vi kan ha. 

     Guds rike går fram på nya pionjärvägar. Och han kallar oss att följa honom 2021. "...... på vägar där hans fötter aldrig gått". Jes 41:3 

     Du behövs verkligen mer än någonsin även om du känner dig för ung, för gammal eller för ???? DU BEHÖVS – just nu i pionjärarbete. Välkommen till Ubon-Pakse kortare eller längre tid. 

"Blomma" och bli styrkt - i tjänst för Gud och människor. 

Ingvar(Fred)