19 januari 2022

Ge Upp eller ....?


Vi kan alla då och då 
ge upp och tappa modet. Det är mänskligt. Men Gud kallar oss snabbt tillbaka: TAPPA INTE MODET. De goda nyheterna behövs nu mer än någonsin. 

Att gå ner i sparlåga och vänta på bättre dagar är inte hälsosamt. Livet kräver att vi lär oss ha seger under de svåra dagarna .... så vi också kan ha seger under de lätta dagarna.

Igår på väg från Mantorp till Bleket hörde jag på bilradion en strof av Nils Ferlins dikt; Getsemane           Ty den som är rädd för Getsemane

                              har ingenting alls att få eller ge. 

Jesus kämpade för oss kampen i Getsemane, på korset och i dödsriket. Så vi nu av nåd kan få uppståndelse kraften. Som vi så väl behöver. Tappa inte modet.  När Paulus var i fängelse gav han inte upp. Han skrev uppmuntrande brev. 

Jag fick avblåsa mitt program denna vecka i Östergötland och är nu isolerad denna vecka i Friggeboden pga att jag är förkyld och ???? kan ha en släng av Covid-19. Känner mig redan mycket bättre. Tacksam för Förbön. 

Syskonhälsningar från Ingvar (Fred)