22 januari 2022

Samhällsviktig Verksamhet(Del 2)

  

Jag tuggar fortfarande på orden från FHM igår: Samhällsviktig Verksamhet

I Församlingen, med-dessa-Mission driver vi verkligen ingen fritids verksamhet, inget tidsfördriv, ingen religion, ingen klubb ++++ ... utan vi har en Livgivande verksamhet ... mitt i samhället. Med Guds kärlek och nåd är vår uppgift livgivande ---- inget mindre.

Jag fick tårar när jag i torsdags såg videon från ett Husmötet i Ubon. Dessa nykristna äger marken, men en släkting har pantat bort marken.... så de måste nu leva i ett träd. Tills släktingarna betalar tillbaka pengarna. 

KOLLA videon .... och be för dem. 

KOLLA också en Child Safe video. 

Så många lever i ett helvete och och det enda livgivande hopp vi har är Församlingen, med-dess-Mission, mitt i samhället.  

Ingvar(Fred)