25 februari 2024

Vad gör man när.....

 ..... man saknar mamma, pappa och pengar? Den vanligaste lösningen är att man slutar den vanliga skolan och tar in på "Servant"- akademin. Man tror att enda möjligheten att överleva, ha-mat-på-bordet är att man "nollar" sin egen vilje-styrka och lyder andra.

"Kreativitets"-akademin behövs verkligen här. Tillsammans uppmuntrar vi varandra att med Guds och varandras hjälp bli kreativa. Vi prioritera nu här i Ubon-Pakse:              Kreativitet för alla - mitt i samhället. 




Att tala hopp och liv in i människor ..... det är spännande. 

Eftersom de flesta som utsatts för övergrepp har blivit det i hemmet så har man svårt att litar på andra. Vi jobbar på att hjälpa dem att finna sin Safe Circle. Vem kan jag lita på? En liten tjej i kyrkan skrev mitt namn i sin Trygga Cirkel. Det värmde.


Så bästa platsen för rehab är hemmet. Men också det svåraste. 

En "frukt" av övergrepp är också att man frågar inte andra om råd. Man tar själv sina beslut ... i sin ensamhet.  

Och vilken glädje det är tillsammans med Gud och människor växa i kreativitet. Jag gläds att se vänner och bekanta runt oss växa. Endel behöver mer tid.  





                            













Vi är glada att vi ser en rörelse mitt-bland-folket att med Guds och andras hjälp bygga upp sin egen vilje-styrka.

Tack kära ni för förbön, intresse och underhåll.

Ingvar (Fred)