29 maj 2024

Gränser och/eller Centrum(+ tillägg 240530)

Anna och jag är nu i Stockholm 3 dagar för Be För Sverige och besöka vänner. Känns bra att vara i Sveriges huvudstad. Vi har en fantastisk vy från vårt gästrum ut över Stadshuset, Slottet och riksdagshuset. God Bless the king and the people in authority.


                                                

Den sista tiden har en fråga ringt inom mig: Vad är viktigast: Centrum eller gränserna? 

Vi kan brottas med att bygga upp starka murar för att inte ..... tappa mark. Och det är ju verkligen inte jag som är centrum.

När Jesus blir vårt levande och dynamiska centrum så "flödar" Jesus agape-kärleken så att alla känner: Jag duger för Jesus. Och med Jesus i centrum förvandlas omständigheterna. 

Jesus sade till mannen ... : Ställ dig här i mitten. (Arise into the midst)                                                  Jesus sade till mannen: "Räck fram din hand." Han räckte fram sin hand, och den var nu återställd. (Mark 3)

Min upplevelse är att när Jesus är Centrum så inbjuder han oss alla ...och saker händer innifrån. Hans mäktiga gärningar blir synliga och folket jublar. Tyvärr blir "de religiösa" arga. 

Några bilder från Ubon-Pakse. Människor som upplever att de får komma trots ..... att de sitter i ett ungdomsfängelse +++ 










Tillägg 240530 Några kort från vår huvudstad.