27 april 2008

Att vara eller inte vara - i kyrkan - det är frågan.

Vi har ju alla det fria valet att gå till kyrkan eller inte. Visst måste jag gå när jag skall medverka, men om inte, står jag ju inför valet: gå till min hemförsamlingen, till en annan församling eller…….stanna hemma. Visst kan man bli välsignad där hemma när jag ser ett kristet TV program eller är ute i Gud i naturen.

Vi har just kommit hem från Thaikyrkan här i Chiang Mai och vi konstaterar: Vi blev välsignade. Visst kan man ha åsikter på predikan, men….. utan tvekan så händer något djupt och fantastiskt när man möts för att tillbe Jesus tillsammans med de lokala kristna.

Att va med och grunda lokala församlingar är spännande, men att se: ”Växande församlingar som förmedlar ……” det är ännu bättre. Idag togs alla barn och ungdomar fram för förbön ... och de var ju många. Jag tror man hela livet kommer att fråga sig: Skall jag vara eller inte vara i kyrkan idag? Och hela livet kommer man att ha svaret när man kommit hem: Bra jag gick. Ingvar