26 oktober 2008

Ny världs ordning?

Får jag kittla hjärnkontoret lite? Jag satt på sammanträde på ett kafe´i stan igår. Två thailändare, en kanadensare, en australiensare, en indier, en amerikanare och en svensk.
Drygt tre timmars samtal som gällde upplägget på en konferens. 
Vem tror du var den som satte tonen, styrde och korrigerade och skulle lära alla andra hur saker skulle göras bäst.
Nåja, mina öron är på skaft. Eftersom mina läsare är svenskar och vissa nationaliteter är mindre populära i Sverige så vet jag i princip vad svaret blir. Nej! Där blev det en nit!
Det var en indisk kvinna. Har vi en ny världs ordning? Det tål att tänka på.
Det var i alla fall utmanande för oss och mest för detta landets folk, för här låter man sig inte styras eller korrigeras, här är man Thai = fri.
Ha det gott i höstrusket. Kram Anna