05 november 2008

Summerar Indien

Jag sitter nu på Delhis flygplats på väg hem och summerar mina 20 dagar i Indien. Mycket har varit bra, men inte allt. Igår mötte jag troligtvis 2-4 tusen människor i Bihar där floden Kosi, natten till den 18 augusti i år, tog en ny väg rakt över redan fattiga männisor, som inte haft översvämning på generationer. Jag mötte igår människor som kämpade för att få del av matutdelningen, därför att de inte ätit på (någon sa) 4 dagar. Jag har mött helt underbara hängivna människor som tjänar Gud och människor helhjärtat och får vara till glädje för många i både syndanöd och hungersnöd. Några av dem var på tåget i morse; Kosi Express, från översvämningsområdet. Och jag gladdes att få ta del av deras erfarenheter. Tro mig, det finns många levande Moder Theresa-or i Indien. Också män. Esther och Promod är 2 av dem. Täck va mycket man har att vara tacksam för. Hälsningar Ingvar