16 februari 2009

Goda råd och goda böner:

Helgen som gått har varit positiv för mig. Nu börjar det vända. Krafter återvänder och kroppsdelar återfår sina funktioner. Ortopedläkaren börjar nu tala om hur jag skall komma på fötter igen. Skönt!

I kristider blir man mer beroende av både Gud och andra människor.

MAF piloten Rune Karlsson skriver ett gott råd i ett mail: ”Jag kör motorcykel hela tiden i Bangladesh, men jag har alltid en riktig jet hjälm - heltäckande. Ett gått råd Ingvar använd den sortens hjälm.” Jag hade hjälm vid olyckan, men inte den typen Rune rekommenderar. Tack Rune för ditt goda råd.

Några goda vänner besökte mig igår och bad för mig bl.a. : ”…….Gud hjälp Ingvar att gå igenom detta prov med högsta betyg.” Woow, den bönen tog tag i mig. Inte vill jag gå igenom med ett underkänt. Inte heller med ett knappt godkänt, utan jag vill komma igenom mitt livs största test – med ett stora A.

En person som går igenom denna kristid med mig är min älskade Anna. Även om det har varit tufft för henne ligger hon klart på stora A+. Tack älskling!

Tack kära vänner för era fortsatta förböner för mig. Hälsningar Ingvar