18 februari 2009

Rehabilitering – från en ny vinkel.

Genom åren har jag varit med i många olika typer av rehabilitering – för andra. Men nu gäller det mig själv. Och det är en tuffare erfarenhet. I jan-feb 1975 hade jag 6 veckors återhämtning från gulsot. Vi var då helt nya i Bangladesh.
Min ortoped läkare här på RAM har nu gett mig order att liggande bygga upp rörligheten så mycket jag kan, speciellt i mitt högra ben. Så jag har ”lagom” motion och det känns bra.
Att åter bygga upp det som gått förlorat/sönder har många lärdomar. Jag tackar Gud för vila och hopp som Han ständigt öser över mig. Och jag är vid gott mod. Min bön är att det jag nu lär mig personligen – den hårda vägen – jag skall kunna välsigna andra med, som på olika sätt går genom en tuff rehab. Orden i 2 Kor 1:3-7 ringer inom mig: ”… all trösts Gud……så att vi kan trösta dem som är i nöd med den tröst vi själva får av Gud”.
Ingvar.