04 februari 2009

Motorcyklar eller inte....?


Ingvars tankar: Efter min MC olycka i Chiang Mai för 11 dagar sedan, utvärderar jag dag och natt liggande på rygg ämnet:
"Motorcyklar i Missionsarbete". Jag och Anna har kört Vespa och MC många tusentals mil, i 7 asiatiska länder under 34 år. MCn i dagens Asien är ett etablerat transportmedel för kvinnor, män, barn och varor av olika slag. Även efter denna dramatiska nära-döden-upplevelsen tänker jag inte sluta köra MC, men att fortsätta att ALLTID:
  • Ha en bra hjälm, fastknäppt.
  • Ha mer marginaler till andra fordon.
  • Undvika köra på vägar med snabb trafik. Min olycka hände mitt bland massa bilar och lastbilar, under rusningstrafik på Super High Way. Det är ju ett under att ingen körde över mig.
Den här månaden var egentligen helbokad för mig. men nu ligger jag här för ankar. Samtidigt förstår jag att min MC olycka berör många och att Gud kan använda detta till något gott. Många kristna ledare är djup berörda när de besöker mig. Tack för era förböner. Hälsningar från Ingvar på Ram sjukhuset i Chiang Mai, som är djupt tacksam att han lever.
(sekr. Anna)