20 februari 2009

Se det underbara i det lilla och i det stora

Idag är det andra dagen som jag en stund suttit på sängkanten och ….. ”dinglat” med benen. Idag sa läkaren: ”Till veckan tar vi nya röntgen och troligtvis kan du efter det börja ta dig ur sängen med hjälp av kryckor”. Hela jag jublade av att höra dessa ord.
Tänk att det lilla: Sitta på sängkanten och dingla med benen, är så underbart. Tänk att man blir så överlycklig över att om några dagar får börja gå på kryckor.
För några veckor sedan planerade jag stora viktiga samlingar i Thailand, Bangladesh och Indien. Nu blir jag överlycklig att jag skall få börja gå på kryckor. Oj Oj Oj... livet är fullt av stora saker som vi kan glädjas över men också underbara små, enkla och naturliga saker. ”……..och var tacksam.”
Tack för att ni ber för mig. Ingvar