08 februari 2009

”Var beredd på nerslag – vi landar”.


Anna och Ruth har gått till Acts Församlingen på gudstjänst. Jag ser gudstjänstlokalens tak från min sängplats här på sjukhuset. Församlingsgemenskapen, även liggande på sjukhus, är en enorm välsignelse.
I onsdags påminde mig Daniel Emilsson (son till Stefan och Barbro) om gudstjänsten vi hade 18 januari då jag ledde nattvarden och bl.a. citerade orden : ”Brace for Impact – because we are going down”. Orden kommer från kapten Sullenberger när Flight 1549 tvingades nödlanda i januari i Hudson floden. Alla 155 överlevde. Jag påminde om hur korsets kraft fungerar i alla livets situationer och att Jesus kan hjälpa oss även i livets hårda nerslag. Jag anade inte då att efter 6 dagar skulle jag ha mitt livs hårdaste nerslag.
Tack Daniel: Du är en fin MK (Missionary Kid) som hjälper oss äldre att aldrig glömma att leva i verkligheten där evangelium funkar och behövs. Där det mest fantastiska i himlen är synligt som lovsången, Guds kraft och kärlek fungerar på jorden. Mission är för människor i nöd. Inte för människor i paradiset.
”Var beredd på nerslag – vi landar”.
Ingvar