13 mars 2009

Arbetet är mer än arbete!


Under veckan har jag delvis börjat arbeta, mest hemifrån, men också  tillsammans med de andra på Region Asien kontoret. Det känns underbart att åter vara "på plats" och aktivt delta i det stora och stimulerande missionsarbete som EFK bedriver här i Asien.

Men det är inte bara det att jag har krafter att börja jobba igen. En olycka berör djupt också andra i närmiljön. Alla fick en chock på olika sätt, som tar tid att bearbeta. 

Fysiskt, själsligt och andligt känner jag mig starkare dag för dag. Jag måste hoppa på kryckor ytterligare 3 veckor, så att mitt högra ben och min högra höft läks. Men samtidigt........ får jag ge plats för andras behov att bearbeta sina känslor.

Tack för era förböner denna vecka för mig och mina högt uppskattade medarbetare och vänner.
Ingvar