15 mars 2009

Synkroniserad omvårdnad a´la himlen

Jag måste prisa den härliga grupp av människor som himlen synkroniserade att pyssla om Ingvar igår. Inte för att han behöver 24 timmars närvaro, men Gud visste att jag behövde en dag hemifrån då jag kunde koppla av från omsorgen.
Ingvar och jag skrattade med förundran när vi såg tillbaka på dagen som gått.

Så här såg det ut vid dagens slut:
Lizette & Christian våra närmaste EFK-grannar, var telefon-jour och tillgängliga fram till lunch.
Peter hoppade in för en stund av småprat(läs sma(r)l=bohuslänska).
Gerda kom med lunchen.
Family Emilsson kom och fikade på eftermiddagen och hade med sig bakelser
Stefan hämtade upp och levererade Ingvars dator från Pantip Plaza.
Ann-Sophie, Olivia och Moa hade lagat middagsmat och kom med det och många fler portioner.
Peter kom tillbaka igen framåt kvällen för mera ´gubbsnack´, och hade precis lämnat när jag kom hem från en underbar dag på berget, i stillhet och långa promenader. Med tid att umgås med Gud, med den trygga vetskapen att Ingvar var i goda händer.
Tack Gud! Och Tack till en underbar Guds Familj!
Kram Anna
PS. Kolla den vilda orkideén som jag fann på Doi Pui.