18 mars 2009

Hjärta för de svaga.

Idag ringde Kennedy. ”Hej Ingvar, jag och Dino är i Chiang Mia. Kan vi hälsa på dig?”
Med glädje tog vi emot 3 indiska bröder från Delhi, som var i Chiang Mai på en konferens. De kände de måste besöka mig. Dino är ansvarig för EFICOR i Indien och Kennedy är en av ledarna där. EFICOR arbetar med de mest fattiga, utsatta och marginaliserade i Indien. Dino och Kennedy har många järn i elden och skulle ha 1.000 orsaker att göra annat idag, än besöka en MC skadad svensk. Men deras hjärta för de svaga, utsatta och marginaliserade pulserade även för dem – på konferens i Chiang Mai. "Vi måste ta vägen via Ingvar & Anna."
Dino har nyligen varit i Nepal på UMN och ….. han uppmanade till förbön också där för mig. Woooow. Hur många har bett för mig dessa 52 dagar?
Vad hjärtat är fullt av – det syns tydligt. God bless …… de som inte kan låta bli att besöka de som ligger skadade längs vägen.
Jag är djupt berörd. Ingvar