17 mars 2009

Sjukgymnastiken - va bra!

Jag har just återvänt från sjukgymnastiken och jag är trött, men det känns gott. När jag låg där på sjukhuset i 5 veckor - bara på rygg -, tänkte jag: ”Jag har bra kondis, så jag behöver inte ha mycket sjukgymnastik här i sängen. Jag kommer snabbt tillbaka”.

Men ack, ack, ack, … man tappar formen mycket snabbt och nu måste jag jobba hårt på att få igång mina lata muskler och stela leder. Inte minst måste jag bygga upp mina ryggmuskler.
Jag ser nu fram mot att åter, efter någon vecka när mitt högerben och min höft är läkt, få återgå mer och mer från sjukgymnastik till vanlig frisk-gymnastik med Anna.

Lärdomen jag fått är: Varken jag är hjälplös i sängen eller superaktiv i missionsarbetet, behöver jag för min fysiska och mentala hälsa antingen sjukgymnastik eller friskgymnastik. Ingvar