12 april 2009

Lär dig att gå med rak rygg!

I Asien har vi inte Julotta utan…,,. vi har Påskotta, Sunrise Service. Att gå upp tidigt på påskdagsmorgon och tillsammans sjunga sånger som: ”Kristus lever, underbara ord….” är en upplevelse. Min första Uppståndelse Gudstjänst var på missionsskeppet Logos däck 1974. Logos var då i en hamn på Indiens ostkust.

Idag hörde vi en uppbygglig Påskdagspredikan av Sidney. Han är en mycket duktig talare och….. vet du vad....han kommer till årets Torpkonferens.

”Gå med rak rygg” uppmanar sjukgymnasten mig nu när jag skall lära mig gå, utan kryckor. Inte trodde jag att jag någonsin skulle behöva lära mig att gå …… rakryggad. Orden uppmanar också att gå rakryggade ....”på alla livets områden” i livet.

Visst kan jag stå ut med att gå snett, resten av livet. Men jag vill hellre, med hjälp av sjukgymnaster och Guds uppståendelsekraft lära mig att gå både rakt och va rakryggad. Ingvar