09 april 2009

Påsken – då det onda och det goda möts.

Mer och mer märker man att det goda och det onda, glädjen och sorgen, plus och minus, katastrofen och det fina – kommer så nära varandra. Livet bli som när man växlar kanaler på TVn: En kanal visar katastrofbilder från Italien. Nästa kanal visar vackra bilder från Guds underbara natur.
Ofta frågar man sig: ”Hur kan man leva med allt ont och med allt gott så nära?”
Min MC olyckan var mitt livs: Max ondska. Men ändå, mitt i detta har jag upplevt: Max godhet.
PÅSKEN, är när max ondska (= Långfredagen) möter max godhet (=Påskdagen). Och det goda segrade över det onda. Påsken och Jesu uppståndelsekraft hjälper mig därför att möta det onda, längst min egen väg.
Många gånger som missionär får man se att det goda är starkare än det onda. Det finns hopp ……. för vem som helst och var som helst därför att Jesus erbjuder sin kraft över det onda. Vilket fantastiskt Påskbudskap vi har!
Vi önskar dig en meningsfylld PÅSK-helg 2009.
Hälsningar från Ingvar