31 maj 2009

Tree of Life


Idag blev jag påmind om vad Gud sa när jag började träna förböns-själavårdare i församlingen för 9 år sedan. ''Du tränar dessa inför den kommande skörden''. I teamet idag har vi 3 som arbetar i olika organisationer som upprättar dem som sålt sina kroppar. För dem är teamet en grupp de själva kan få uppmuntran, coaching, förbön, andlig mat etc. Ytterligare en jobbar med ett barnhem som har barn som utsatts för övergrepp. Flera jobbar på universitetet andra tjänar i församlingar en del ute i arbetslivet, alla bär de frukt på olika sätt. Och vittnesbörden droppar in. Suphaap har en restaurang. I veckan som gick kom en man hon inte kände igen fram till henne och presenterade sig och sa; Jag är den och den, och jag var med i ett av era helande program. Jag satt fast i alkoholen, men Gud förvandlade mitt liv och min familj. Nu är jag pastor och tjänar Gud. Allt har blivit förvandlat. 
Visst blir man glad när träden växer sig starka och bär frukt. Men det är Gud som förvandlar liv.
Kram Anna