01 juni 2009

Pingsthelgen 2009

Det är skönt att lägga sig ner på sängen efter en intensiv dag och summera helgen. Igår på Pingstdagens förmiddag predikade jag i Acts församlingen och igår kväll hade Anna en team samling för Tree of Life. (Hon skrev igår om detta). Att ge ut andlig mat och vara andliga föräldrar tar på krafterna, men ändå att träna de som tränar andra – då får man nya krafter. Att se folk vakna upp och bli ivriga att själv hjälp sina medmänniskor – det är toppen.

Idag körde jag själv med bil till Phayao för att besöka Pakpingjai projektet, 16 mil från Chiang Mai. Detta var mitt första projektbesök efter olyckan – som jag gjorde ensam. Och det känns gott … att vara tillbaka.

Vid dagens slut är kroppen trött, men …… inombords känner man sig full av glädje och tillfredställelse att det finns nya krafter för varje dag och varje uppgift. Idag gällde det omkring 200 behövande barn.


Vid dagens slut denna Annandag Pingst (även om den inte är en röd dag) kan jag konstatera att Pingsthelgen har varit givande….. och jag är säker på att det finns mer ny kraft också för morgondagen, Tredjedag Pingst. God natt. Ingvar