23 augusti 2009

Λαός & اسلامی ﺟﻤﻬﻭرﻳہ پاکستان & มูลนิธิศูนย์พักพิงใจ

Det greekiska ordet λαός (lah-os') laos finns omkring 140 ggr i Nya Testamentet och betyder folk. Idag på Khmu mötet här i Chaing Mai med folk från Laos så läste Pastor Sion ett brev från Laos. Innehållet berörde oss alla, men skrämde ingen från att hänge sig att studera Guds Ord och förbereda sig för tjänst för ”laos”(folket) i Laos.

Jag ansökte förra veckan för ett få ett visum till اسلامی ﺟﻤﻬﻭرﻳہ پاکستان = Islamiska Republiken Pakistan. Men …. de kräver alla möjliga dokument, så det kommer att ta lång tid. Förra året tog det 6 månader. Mitt besök till ”Det heliga landet” (=Pakistan) får vänta.

Men imorgon skall jag, plus 2 andra, till มูลนิธิศูนย์พักพิงใจ = Pakpingjai = ”en plats att vila sitt hjärta” i Phayao. Där finns onk 200 barn som EFK stöder.

Ja det är gott att mitt i vardagen och mitt i alla olika språk kunna finna vila för sitt hjärta. Och "Hjärta till Hjärta" språket funkar över allt. Ingvar