25 augusti 2009

Tisdagen 25e Aug 2009

Jag undrar hur många visum jag sökt under våra 37 åren i Asien? På de flesta ambassader och immigrationsmyndigheter får man ett väl bemötande. Men, den absolut svåraste platsen att söka visum är utan tvekan Pakistan Ambassaden i Bangkok. I fjol tog det 6 månader att få ett 14 dagars visum. I fredags hade de många frågor på min nya ansökan. Men idag när passet kom tillbaka till mig, var ett Pakistan visum instämplat. Så nu har jag gått tillbaka till min Resplan A som innehåller:
Delhi 27 aug - 2 Sept
Pakistan 2 - 9 Sept
“God Bless Pakistan” och tacksam för era förböner för mig.

Och i eftermiddag var jag på styrelsemöte på The Well Member Care Project. Mycket spännande, intressant och ….. även läkande att va med i detta viktiga medlemsomsorgsarbete i Asien. Att vara enda icke-amerikan och representera många andra nationaliteter känns utmanande. Det är verkligen ett bra arbete. Gå in och kolla på: http://www.thewellcm.com/ Nej, nu är klockan mycket och jag måste hem. Vi har nu sista kvällen med Mariam, Phil, Jakob och Mika innan jag åker till Indien och de till Kambodja. Ingvar