06 september 2009

Himmel på jorden

Att som utlänning vara i Pakistan innebär många begränsningar… för säkerhetens skull. Jag går aldrig ut ensam, utan är alltid omgiven av flera kristna. Inom bostadsområden där församlingar finns och i församlingarna kan jag delta i arbetet som vanligt.
När jag åkte PIA från Islamabad till Karachi kom det ofta fram en reklam: ”Pakistan: Heaven on earth”(=Pakistan: Himmel på jorden). Man visade några vackra bilder från de Pakistanska bergen.
Det finaste jag har sett i Pakistan är när jag ser in i barnens och vuxnas ögon. Där hittar jag en fin och äkta längtan efter: Himmel på jord. Jag har dessa 4 dagar i Pakistan sett mycket av Guds skönhet, mitt i dagens Pakistaska hem, skolor och i församlingar. Visst är mitt mål att jag de 2 återstående dagarna skall få uppmuntra ännu fler, på olika sätt, till mer av denna varan i detta svårt terroristdrabbade land. Ingvar